E-REVO a renascut: monstrul de la Traxxas e aproape complet schimbat

12.02.2018

Traxxas au avut un succes mare și de durată cu E-Revo, care a fost cel mai puternic model 4x4 al producătorului până la apariția lui X-Maxx, fiind alegerea preferată a multor piloți non-competitivi dar fiind prezent deseori și la competițiile de trick-uri. Toți ce au tras la maxim de E-Revo pot să spună exact piesele ce se vor strica la el în urma săriturilor mari și a răsturnărilor. Noul model, denumit E-Revo VXL Brushless (nu Brushless Edition ca modelul anterior) este compus aproape integral din piese noi, deși aspectul general nu este foarte modificat. Foarte puține componente nu au fost întărite și îngroșate. Dacă modelul anterior s-a urmărit să fie ușor, modelul 2018 este ”Maxx-Spec” (la fel ca X-Maxx) și este proiectat să ruleze cu viteză, să sară la înălțime și să preia lovituri puternice, după care să revină fără probleme pentru mai mult abuz. Prețul însă nu a crescut foarte mult, fiind în funcție de dealer cu aproximativ 20$ mai mare decât cel al modelului anterior.

La o privire mai atentă se vede că noul E-Revo e mai împrospătat decât pare: vopsea nouă, anvelope noi, roți noi... și asta doar la exterior.

Caroseria, deși păstrează silueta E-Revo deja familiară, este cu totul nouă și primește o structură de rezistență de genul celei de pe X-Maxx, cu sistem quick-release. Nu mai există niciun clips de caroserie! Există și o bară de protecție în zona superioară cu rolul de a absorbi șocurile de la răsturnare. Aceasta are rolul și de a ajuta sistemul de revenire din răsturnare, introdus prima dată pe X-Maxx.

Cu caroseria demontată E-Revo 2 nu pare atât de modificat, dar practic fiecare componentă a fost îmbunătățită. Chiar și șasiul este nou! Să vedem ce noutăți există, în detaliu!

Pentru cei ce își doreau diferențiale mai rezistente, le-au primit! Noile modele sunt mult mai mari și mai solide decât cele de pe modelul original! Pinioanele ”Maxx Duty” au de două ori mai mult oțel în componență iar diferențialele au 4 sateliți în loc de 2. Cuplajele pentru planetare sunt noi, deoarece planetarele vechi din plastic au fost înlocuite de aceste noi versiuni din oțel ”Maxx Duty”. Noile planetare se termină într-un rulment gigant de 17x26 mm care este fixat într-un nou element. Sunt folosiți butucii Traxxas dințați de 17 mm dar care sunt fixați cu un pin nefiletat, cu un șurub de securizare introdus din capătul axului de oțel de 8 mm.

Articulația completă arată ca în imagine: pivoții, prinderea acestora, protecțiile de praf și clips-urile lor sunt printre puținele piese care au rămas identice cu cele de pe modelul anterior E-Revo.

Noua placă de prindere a motorului are 5 mm grosime, aproape dublu față de modelul anterior. Inserția de ajustare oferă găuri potrivite pentru diferite mărimi de pinion.

Carcasa veche de diferențial e în stânga, cea nouă în dreapta. În loc să fie împărțită în partea stângă și dreaptă, noul model e împărțit în partea inferioară și superioară, pentru un suport mai bun al diferențialului. Noul model este de asemenea mai rezistent, cu o carcasă cu pereți mai groși și mai multe ranforsări.

Un set nou de întărituri sunt montate deasupra amortizoarelor GTR pentru a mări rigiditatea șasiului. Cea din față este în contact și cu armătura de protecție a caroseriei pentru a evita flexarea și crăpăturile în zona aripilor roților.

În stânga sunt vechile brațe ale suspensiei, în dreapta sunt cele noi. Se poate vedea că cele noi au o secțiune mai groasă, dar ceea ce nu se vede este noul material folosit de Traxxas. Formula plasticuluyi a fost dezvoltată pentru a-și păstra rezistența inclusiv la temperaturi joase, pentru că Traxxas s-au gândit că te vei juca și în zăpadă!

Brațele de direcție sunt mai groase și cu capete filetate mai mari, fără modificări de diametru, pentru a evita smulgerea lor accidentală.

Noile anvelope Talon EXT au carcasa mult mai groasă decât cele de pe originalul E-Revo, ceea ce le face mai puțin succeptibile la instabilitate. Șanțurile de tracțiune sunt mai adânci. Jantele sunt de asemenea noi, cu spițe mai groase și cu 6 în loc de 5. Ele sunt negre, fără elemente cromate sau lucioase, pentru a nu fi vizibile așa ușor toate zgârieturile.

Modelul E-Revo 2 este în continuare compatibil cu acumulatori 6S, dar variatorul VXL-6S și motorul de 2200 Kv sunt proiectate și produse de Traxxas, nu sunt provenite de la Castle ca la versiunea anterioară. Transmisia conține pinioane în genul celor de pe X-Maxx, cu dinți cu rampă de 25.4 grade și un modul Torque-Biasing Center Drive pentru reglarea cuplului, și acesta la fel ca la X-Maxx.

În ceea ce privește condusul, tot ce a făcut ca E-Revo să fie un model de succes în forma sa originală revine și în versiunea 2, noutatea este însă ceea ce lipsește! Mai precis nu mai avem anvelopele cu balonaj foarte mare și senzația de lipsă de control la utilizarea cu baterii 6S. E-Revo a fost mereu stabil cu 4S, nefiind nevoie de a varia cu atenție mărită accelerația ca la utilizarea cu 6S. Noul E-Revo e la fel de stabil cu 6S cum era și vechiul model cu 4S, dar beneficiază de puterea și viteza care sunt de așteptat de la acumulatorul 6S. Sistemul Traxxas Stability Management (TSM) ajută de asemenea, la fel ca la modelul original E-Revo, dar acum e nevoie mai rar de acesta, poate chiar niciodată. Sistemul de revenire automată după răsturnare e de mare ajutor iar transmisia heavy-duty este proiectată pentru șocurile primite la accelerarea maximă de pe loc și la frânare. A fost introdus și sistemul de montare a caroseriei Quick Release, mult mai convenabil decât pinii clasici care ar trebui încet să dispară. E-Revo 2 ar trebui să fie mai rezistent decât versiunea originală, lucru evident chiar de la o simplă inspecție vizuală a componentelor ce par să poată să facă față abuzurilor care ar fi defectat modelul original.